|
|
|
|
با سايت فكرنو به
سرزمين خلاقيت سفر كنيد |
|
|
|
|
|
|
Iranian Creativity Website-land of
creativity |
|
|
|
|
|
|
|
|
آنجا از اینجا بهتر نیست
|
|
English Creativity
Articles
English Creativity
Links |
|
|
|
منبع : کتاب " ده قانون انسان
بودن " نام نویسنده: دكتر شری كارتر اسكات-مترجم: زكیه موسوی رضوی-انتشارات:
نسل نواندیش |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
بسیاری از مردم بر این باورند كه بهمحض اینکه به بعضی از هدفهای خاصی كه برای
خود مشخص كردهاند برسند، خوشحال خواهند شد. "آنجای" شما هر چه كه باشد، شاید
مطمئن باشید كه بهمحض رسیدن به آنجا سرانجام آن آرامش رویاییتان را خواهید
یافت. بالاخره دست یافته به هدف، خوشحال، بخشنده، دوستداشتنی و راضی خواهید
شد. در هر حال وقتی اغلب به آنجا میرسید باز هم احساس نارضایتی می كنید و
دوباره نگاهتان را از "آنجا" به نقطهای دیگر به آینده معطوف میكنید. با
تعقیب همیشگی "آنجا"ی دیگر، هیچگاه واقعا قدر آنچه را كه "آنجا" دارید
نمیدانید. ماندن مداوم در چرخهایاز آرزوها سبب می شود كه هیچوقت به خودتان
اجازه بودن در زمان حال را ندهید و در نقطهای در آینده زندگی خواهید كرد. شما
فقط یك لحظه دارید: لحظهای كه درست اینجا و همین حالاست. اگر با شتابزدگی
برایرسیدن به "آنجا"، "اینجا" را از دست بدهید، دامنه احساسات و عواطفی را كه
تنها در حال حاضر میتوانید داشته باشید از خود دریغ خواهید كرد. مضمون قانون
شش زندگی در زمان حال است. مهم اینست كه تشخیص بدهیم انسان بودن یعنی سازش با
كششی قدیمی برای نگریستن و ورای جایی كه هماكنون در آن قرار داریم. از سویی
زندگی تان به كمك رویاها و الهامات بهبود یافته و شور و
هیجانتان را زنده نگه
میدارند، از سویی دیگر این كششها میتوانند هماكنون شما را از لذتهای زندگی
دورتر و دورتر نگه دارند. كار مهم شما این است كه بر زمان حال و آنچه هماكنون
دارید تمركز كنید و در عین حال اهداف معین آینده خود را نیز حفظ كنید. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مطالعات مختلف
و خلاقیت |
|
|
|
|
|
|
به منظور
رشد خلاقیت در انسان و بروز ایده های نو لازم است آدمی در زمینه
های مختلف مطالعه کند و برخورد اندیشه ها و موضوعات مختلف می تواند
در گذر زمان
زمینه ساز بروز ایده های جدید در ذهن انسان باشد صفحه از همه جا در
سایت فکرنو تلاش می کند در هر زمینه موضوعی هر چند کوتاه به
خواننده ارائه نماید و بدین طریق او را وادار به اندیشه نماید |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|